Mer jul.


14:30.
Vad händer? Något som inte får hända och inte har tid till att hända. Blomman är sjuk. Halsont, feber och hjärnsnurr är ett faktum. Men ändå, inget annat var väntat när var och varannan människa är sjuk just nu. Även fast jag spritat mina händer, unvikit utbytesstudenterna och varit mer bakterierädd än vanligt gick det inte att hjälpas. GREAT. Skolan väntar inte och liten schematid på lager 157 väntar glatt på mig i helgen. Det hinns alltså inte tid med att stanna upp. Ligga och snörvla på min svarta och kolla på filmer dagarna långa. Jag trotsar allt detta och sitter nu med största duntäcket ever, smuttar på en smoothies och är redo för att suga in all information om kommunallagen. Alla dessa 38 sidor och dess 100tals paragrafer ska på något sätt fastna innanför pannbenet. Idag. Helst innan ljuset slockar utanför fönstret på Byns väg. Så dags att börja nu ..!

16:52.
Sådär. 4 sidor kvar av 38. Jag är förbannat bra om jag vill. Det är bara så. Efter kommunallagen och jag har gjort vårat ska det fortsättas att städas. Det börjades som sagt att städas inatt hemma hos Blomgren. Efter ha skjutit det framför mig hela kvällen började Mrs.Anka (Läs; Sanna.) diska, plocka kläder, sortera tvätt osv. Vid klockan 01:30 la jag sedan ner detta projekt. Dock halvfärdigt. Allt för att inte väcka grannarna. Kanske var det förjäves. För imorse var hämnden ljuv. Lät som en orkesterövning i trapphuset. Och nu verkar grannen ovanför totalrenovera sin lägenhet. Allt för att överrösta min Spotifyfinablandning.
Iaf. Något positivt är att min Räv har anländit. Jag är några tusen kronor fattigare men lyckligare. Nu är det bara snön och minusgraderna som fattas.




Kommentarer
Postat av: sandra

åh va fin! vill också ha en räv, vart har du köpt den?

Postat av: Anonym

ja , men jag har bara strumpebyxor under. finns den dära mossgröna jackan kvar på lager? jag vill se hur den ser ut. Hur mycket kostade den?

2009-09-17 @ 21:13:16
URL: http://ericasofiie.blogg.se/
Postat av: M.

Usch hur kan man längta till vintern...eller ja, där nere är det ju ganska behaglig vintertemperatur...men huh, du kan flytta upp hit istället Sanna så kan jag flytta ned :)

2009-09-21 @ 22:54:38
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback