Mer politik på bloggen.


Det går inget vidare det här. Att motivationen lyser med sin frånvaro är inget nytt. Varje dag känns grå och slätstruken och imorse fann jag ingen anledning att vakna. Sov en sisådär 2,5 timme mer än beräknat vilket blev resultatet av de meningslösa tankarna och känslorna som kom krypandes. Att veta att hemtentan haltar mer och mer efter känns väl i ärligehetens namn sådär. Men idag, idag har jag faktiskt lyckats knåpa ihop en någorlunda teoretisk referensram till min problemformulering som egentligen inte finns någon forskning på(?). Dock är den inte fullständig. Men istället för att maniskt skriva, läsa, skriva, läsa, granska, läsa och skriva lite till spenderar jag större tiden och energin på facebook, msn, bloggar och 
muf.se
Har aldrig varit med om dess like. I mitt snart 22 åriga liv har jag aldrig upplevt ett så tråkigt ämne att skriva rapport i. Det ger mig ingeting.  
Något som just nu intresserar mig mer. Eller får mig en god magkänsla är att oppositionen än en gång strulat till det. De är ett typexempel på dåligt samarbete. Hör talas om att ta och ge? Dem drar alla tre åt olika håll. Jag skrattade högt när Mona Sahlin i Svt för några veckor sedan vägrade erkänna att dem tre partierna är oeniga. Hon kunde inte peka på någoting där dem skilde sig åt. Skrattretande? Nu har oppositionen lagt fram sina budgetförslag. Svart på vitt. De enda de har gemensamt är att höja skatterna. Än en gång står en väldigt oenig röd opposition mot en väldigt enad blå allians. Kanske borde Tomas Östros se sig om efter annat jobb?










Bildkälla: Piratpartiet.se




"Alla dessa satsningar ska finansieras med höjd skatt. Alla tre partier är överens att sjuksköterskor och lärare uppenbarligen har för mycket pengar över varje månad. Där finns det alltid mer pengar att ta.

Ännu ett nytt bottennapp av oppositionen som står oeniga mot en väldigt enig Alliansregering".

/ Gustav Stenlund, Moderata ungdomsförbundet.
 


Kommentarer
Postat av: Dennis

Härligt Sanna! Jag håller helt med dig!

2009-10-07 @ 17:16:12
Postat av: Anonym

ja hellre betala skatt så ALLA kan använda sig an välfärden, men som se ser ut nu är det gräddfilerna som ska ta oss dit, alliansen Lånar till skattesänkningar, i dessa tider får de rika bara mer i plånboken det är inte uskan och läraren som kanske får någon mer krona i plånboken som har råd att självfinansiera sjukvård skolor mm de, Nej ser eframemot en rödgrön regering go mona go

2009-11-03 @ 10:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback