Trotsar hyreskontraktet för ett bra betyg.




Tillåt mig att grina en skvätt. Förbannade tenta. När jag väl får A ur V och sätter mig och skriver så går det av bara farten. Men just nu. När det gått ett par timmar sedan jag öppnade dokumentet har stressen återigen infunnit sig. Var hittar jag alla källor jag vill? Hur ska jag kunna ge ett resultat när det indirekt inte finns något svar på min frågeställning? Kommer jag någonsin bli färdig? Jag vet att jag stressar upp mig i onödan. Och jag vet att det hör till. Och jag vet att jag kommer klara det. Så ikväll/nu ska jag trotsa tröttheten med tentaskrivande så jag om några timmar kan somna gott, utan att vrida och vända på mig i timmar av stress. Imorgon väntar åter en lärorik dag i skolans bibliotek.

I alla fall. Måndag. En bra dag. Fin dag. En lyckad dag som trots detta har spenderats i skolans bibliotek, en lunch med Fredrik och härlig promenad i ett härligt höstväder med lilla underbara Målle. Men hey, ändå. Vem har kläckt idén om att korsa praktisk informatik med elektronisk förvaltning och dessutom blanda in flashmobs av tyska piratpartister? 

Gonatt. 




Elektronisk förvaltning.






Tjockis och Nörd.
(Anna skrattar varje föreläsning jag tar på mig glajjorna, jag kan nu förstå varför.)


Kommentarer
Postat av: Skärgården

FASEN VAD SNYGG DU ÄR I GLASÖGONEN!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback