Bättre sent än aldrig.



Jag vet inte om det hör till att man ska vara lite småirriterad över småsaker under veckan. Vardagen är tråkig och grå. Man är trött och stressad. En arbetsplats tex. Jag tror det hör till att man ska gå och vara lite irriterad över hur folk beter sig. Alla är ju inte som en själv. Tänker likadant eller framförallt inte är uppfostrade likadant. (Läs; uppfostrade överhuvudtaget) Att det ekar orden "cp" och "idiot" ganska ofta i mitt huvud under dagarna som rullar på är något jag håller inom mig. Att idiotförklara idioter man stötet på lönar sig inte. Dem blir inte klippskare för det. Arbetar snabbare eller börja tänka. Men som enkla saker som att tvätta sina smutsiga händer, ställa in sin kaffekopp i diskmaskinen istället för att ställa den på MITT skrivbord, starta diskmaskinen efter att ha öppnat den under pågående program, stänga av ugnen efter sig eller att spola efter ett toalettbesök. Enkla saker kan tyckas, men tydligen finns det varelser som kallar sig människor som inte lyckas på den här fronten. Jag har bara lust att tapetsera väggarna här på Jabokontoret med "ERAN MAMMA JOBBAR INTE HÄR." Jag har bara två dagar kvar här på Jabokontoret, så jag kommer överleva denna sommaren också. Förövrigt är Jabo det bästa jobbet jag har haft, tro det eller ej. En fjärde sommar är alltså inte en omöjlighet.

Avlsutar detta inlägg med att lägga in lite bilder från Midsommar, bara för att det är snart 2 månader sen.


Midsommarlunch hos grabbarna.


Kristofer steker som vanligt.


Förkrök midsommarafton.


Bakfyllesoftande i solen.


Bakfyllesoftande i solen.


Italien.


"You fucked up my life."


(Nej, jag grinar inte). Gömmer min onyktra nuna, här på Leffes - Tylösand.


Rödtjutsfylla på Tylö.





Ett spontant frieri.


Carban berättar att hon ska röka braj för farbror blå.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hua säger jag bara! Två dagar, stå ut!

2009-08-05 @ 16:25:09
Postat av: malin

hur gör du så med korten sanna? hemlis eller? hihi

Postat av: M.

Var det ett "äkta" frieri?=)

2009-08-09 @ 14:10:50
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback