Lär känna mig .



Jag tycker att jag är alltför duktigt på att lägga upp gamla bilder. Detta grundar sig på att jag hittat ett dussin med gamla skivor där pappa samlat bilder från hela min barndom till i princip idag. Därför tänker jag nu bjuda på ett bildhav med bilder. Utan inbördes ordning. Men hey, nu kör vi!



Gisledagarna 2003. Jag och Malins vinar Rebenschoppen på förfesten.



Fina Farmor. En kruttant med många fixidéer.


2002. Min lilla syster har en gång varit ännu mindre. Här tar hon ovetande stryptag på Ove.



2007. Påväg till Kristofer i Växjö för att fira Påsk. Lyckligt ovetande vilken katastrofal fylla som väntar för Fröken Blomgren.




Förfest till X&Y 2006.



2006. Jag flyttade till Helsingborg efter studenten. Hade bråttom att komma bort. Hade planerat min framtid som färdig Civilekonom vid ålder 22. Hyrde en våning i en flådig villa på Tågaborg där jag kunde dricka martini i fönstret med havsutsikt och skymta Helsingör. Visade sig senare vara Helsingbors dyraste villa!



2006. Jag tog studenten. Vemodigt och visste inte vad livet utanför skolans värld innebar.  


Under gymnasietiden upptäckte jag med mina fina Ung Företagsamhet. Bra upptäckt. Under 2 år lyckades vi plocka hem priser som 3:a i bästa UF-företag. 1:a  och 3:a i Bästa Vara. 3:e men även 2:a i Bästa Monter, och jag lyckades kamma hem ett stipendie "som en av sveriges främsta unga entreprenörer". Galet rolig tid!



2004. Jag är sjukligt bakfull på min systers studentkalas. Dagen innan hade spenderats med Malin och Malin i Aplareds klubbhus med en rebenschoppen och mängder av alkoliserad boråsungdomar. Kvällen slutade med en hink på verandan. Mer information vore överflödigt.



1996 Tyckte pappa vi behövde skog och ett ännu större hus. Familjen flyttade till Övergården i Hässelås. (Utanför Tranemo.) 8 år räckte. Nu är vi åter stadsbor(?). Mamma införskaffade en häst (Läs: Älg) som jag var totalt livrädd för.



Utsikten från mitt fönster i drygt 8(?) år. Vackra Hässelås.



Pappa.



2002. Övergården/Hässelås. Erica och Ove poserar som snögubbar.


Denna bilden bjuder jag verkligen på. Jag är 14 år och galet sliten. Precis landat efter en äcklig lång flygresa från Chigaco. Bör tillägas att jag maten inte riktigt kom överens under denna tiden. 


Ett par bilder av hundratals. Mer kommer inom kort ! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va fina bilderna var

2009-08-28 @ 16:12:55
Postat av: saraemilia

va söta bilder på erica :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback