Fel.



Vissa dagar är inte livet en solskenshistoria. Vissa dagar är man inte på topp. Vissa dagar är det regn fast utanför fönstret så lyser solen. När en sådan dag existerar brukar jag välja att inte klicka på aftonbladet.se. Vissa dagar blundar jag för alla världens hemskheter för att på något sätt skona mig för mer negativitet och motgångar. Vissa nyheter kan få magen att vända sig ut och in, man har bara lust att dra täcket över huvudet, maxa Coldplay's Fix you och gråta en skvätt. Kriget i Irak, eller bombattack i Germanien går mig ganska oberört förbi, hemskt nog. Jag vet att det finns inget jag kan göra. En simpel liten svensk 21 åring, nej det finns inget jag kan göra. Men att läsa om något som verkar allt vanligare och vanligare är djurplågeri. Det liksom svartnar inom mig och jag vill bara bli liten igen. Vill inte leva i denna hemska värld men hemska människor som plågar små oskyldiga djur som inte förstår vad dem gjort för fel, helt ovetande om varför människorna är onda, detta bara för människans egna vinnig. Och i vissa fall ingen vinning alls. Det är ett liv som får sina sista minuter på jorden genomleva ett helvete. Ett liv, precis som mitt liv eller ditt liv. Det är så förbannat fel. Vi är födda av naturens gång och ska även dö av naturens gång.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback