Min premiär på Österlånggatan 16.



Häromdagen fick jag mig en tankeställare. En person sa till mig att jag börjar gå bakåt i utvecklingen. Kan tolkas som ganska elakt sagt. Men ärligheten är min idol och faktum är att påståendet är sant. Jag har ingen som helst balans i mitt liv. Rutiner och ansvar har jag på något sätt trängt undan. Sopat problemen under mattan och dragit täcket över huvudet för jag ansett att drömvärlden är en bättre plats att befinna sig på. Lättare på alla sätt. Denna levnadsstil är inte hållbar i längden och problemen blir bara fler och större när man åter vaknar upp. Denna veckan har jag varit duktig. Drömvärlden är bara en drömvärld och denna ska bara upplevas på nattetid. Jag har sysselsatt mig och på nytt försökt bygga upp mitt själförtroende och min självständighet.
Igår var en perfekt dag. Det fanns alldeles för mycket att uträtta och göra. Telefonen gick varm och plats för att tänka fanns inte. Nyttigt! Den 18 September började med att klockan ringde alldeles för tidigt för jag skulle kunna vara levande. Men duschen väntade så fanns inget val. Morgonen blev stressig som vanligt, stressad till jobbet, stressade på jobbet för att hinna klart med det mesta så jag skulle hinna iväg till Gislaved på ytterligare en laserbehandling. Besöket gick varken bra eller dåligt. Hoppas på resultat snarast! Sedan fort tillbaka till jobbet för att avverka ytterligare ett par timmar. Vanligtvis brukar jag vara helt slut när klockan slagit 16:00 vilket jag även var igår. Men det kunde inte hjälpas. Efter jag hade stämplat ut kastade jag mig in i bilen och iväg till Borås på fastande mage. Yey! Mitt riktiga första MUF-möte väntade. Det var helt klart över förväntan. När jag lämnade vårt mysiga hak på Österlånggatan 16 kändes allt så jävla bra. I'll be back! Nicklas Vykman var på besök dagen i ära. Och för er som inte är några politikerrävar så är det Moderata Ungdomsförbundets högsta Ordförande. Man kände sig grymt välkommen och dem gjorde mig en hel del blåare än vad jag var när jag kom dit. Äntligen känner mig verkligen säker på att detta är det rätta. Kanske var det de improviserade föredraget Nicklas höll om Kuba eller så var det dem som på något sätt väckte mitt sovande intresse. Tanken som fick mig att skriva detta inlägg  var när jag idag kommer på mig själv sitta och läsa om marknadsekonomi och planekonomi på internet de första jag gör på morgonen. Något som inte intresserat mig sedan jag läste det i Helsingborg. Men för att göra något långt till kort. I'm back on track. Håller alla mina tummar för att jag inte låter detta rinna ut i sanden av ren lathet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback