Första dagen av resten av ditt liv.


Jag och tävlingar har aldrig gått ihop. Men jag fann dock en tävling på
Mogi's blogg som jag tycker verkligen ger någonting. Som kan vara nyttig och givande för alla människor. Som kanske väcker en tankeställare, en tävling som är ett litet steg mot en bättre värld att leva i helt enkelt. Mycket bra initativ!

Tävlingen går ut på att skriva ner 3 saker som Du kan göra för att bli en bättra medmänniska. Detta skriver du på din blogg, du länkar även till Mogi's blogg så att många som möjligt får chansen att delta en nyttig och givande tävling. Ju fler som deltar ju bättre är det såklart. Bra budskap ska föras vidare.

1. Länka till tävlingen i inlägget - så många som möjligt ska få chansen.
2. Skicka länken till [email protected]


Priset är en "Goodiebag a la Mogistyle".

Så hur ska jag bli en bättre medmänniska. Jag vet att jag skulle kunna ändra på många saker med mig själv. Jag ser mina brister och är väl medveten om dem, bara det är ett steg.
Dem tre huvudsakliga:
1. Uppskatta mer och gnäll mindre.  - Hey Sanna, humör smittar ner sig. Jag går förbi, uppskattar inte min familj så mycket som jag borde. Jag uppskattar inte min tillvaro, mina vänner, att jag är frisk, att jag har någonstans att bo, att jag har jobb, underbara syskon osv... det som egentligen är det som betyder i livet. Sanna, även kallad klagomuren. Nu får jag allt ta tag i det på riktigt. Att vara en gnällspik är inte så rockigt! Man ska aldrig ta någonting för givet medmänniskor!
2. "Behandla andra som du vill bli behandlad själv". Det klassiska. Men shit vad rätt det är. Något att jobba på Fröken Blomgren.

3. Döm inte på förhand. Detta är jag bäst på (och många andra.) Det  är sjukt att man skapar sig en helt fel bild. Man föraktar en människa som aldrig pratat med eller kanske tom aldrig träffat. Kanske bara för att personen i fråga klär sig annorlunda eller ser annorlunda ut. Bryter på ett främmande språk, fattig, rik, jaa you name it. Fel! Fel! Fel! Fruktansvärt  jävla fel. Fördomar för aldrig något gott med sig.

Goodiebag 2 är myckte tilltalande. ; )



Gör som mig, punkta ner 3 saker du kan förändra och jobba på det. Du ska se att människorna runt om dig kommer behandla dig på ett bättre sätt.


Mer kärlek.



Kommentarer
Postat av: Malin

Mer kärlek åt dig!



Bra drag Sanna, du är värd en goodiebag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback