Bad day.



Visst känns det som om bitarna i mitt liv börjar en efter en att falla på plats.
Jag blir mer och mer säker på vad jag vill med mitt liv och vem jag är.
Mitt liv blir mer definerbart och jag trivs där jag är och jag har inte den strävan hela
tiden att jag vill bort någonannanstans och göra något annat. Jag trivs helt enkelt med min tillvaro
och skulle kunna tänka mig att ha det så ett tag. (Dock inte för alltid!)

Men vissa dagar så har man "sina dåliga dagar". Vardagen rycks upp. Det känns precis som om någon rycker tag i en och skakar ur en allt självförtroende och intalar mig att allt är faktiskt inte så bra som du tror. Försöker intala mig att jag lever i en illusion.
Sådana dagar då jag hatar mig själv lite mer än vanligt.
Allt känns oupnåligt och att det inte finns något ljus i tunneln. Det jag måste göra då är att ställa mig upp och bara fortsätta, även fast det är tungt så måste det gå.
Dåliga dagar kommer då och då. Så är det för alla(?).
När jag är med mina bästa känns det som om ni är för bra för mig. Jag förtjänar inte er. Äter jag något går jag upp 10kg. Ger mig någon kritik känns det som jag är världens sämsta. Hela världen granskar mig. Jag vill inte gå genom folksamlingar. Jag vill bara liksom försvinna. Ingen får se mig såhär.
Jag spenderar en stor dag framför spegeln och granskar mina valkar, min äcklige hy i ansiktet, mitt sletna hår som borde klippas förlängesedan, mina ben som är alldeles för stora, min dubbelhaka, mina äckliga händer, mina breda axlar.. osv. Jag känner mig ungefär som en dålig fejkkopia av en Gucciväska som någon köpt i Turkiet. 
Idag är en sådan dag.

image63



Kommentarer
Postat av: Malin

Bästaste!
Du har ingenting utåt av det som du skriver om, trots det vet jag precis vad du pratar om.
Men du är inte ensam om det, alla känner så. Inte minst jag.
Du lär inte gå upp 10 kg innan du kläcker någon unge och den där dubbelhakan kan du glömma.
Det är fredag och det regnar här, så ditt väder kan i alla fall bara vara bättre. Du är den bästaste Sanna, glöm aldrig det!

Postat av: Johanna

Sanna du e BÄST glöm inte det!

2008-05-02 @ 21:05:32
Postat av: Ms Piggy

Det låter som en bra beskrivning.......

2008-05-05 @ 11:28:37
Postat av: Malin

VÄRLDENS BÄSTA SANNA.... Du är hur bra som helst, hur fin som helst! Tänk inte såhär, du är alldeles för bra för de!

2008-05-06 @ 20:13:28
URL: http://mydeliciouslife.blogg.se
Postat av: Frida

HJÄRTAT!!

Du är den bästa, du får inte säga så om dig sj.. För mig är du den underbaraste, du är en så fin och härlig person. Du sprider lycka och glädje runt dej och är jävligt snygg och het babe!!

Upp med självkänslan för den borde vara på top hos en kalas pingla som du!!

DU ÄR BÄST!!

LOVE YOU!!

2008-06-30 @ 22:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback