15 år igen.

image2707
Var jag 15 år, skulle fylla 16. Gjorde slutspurten på högstadiet och hade Time of my life. Det plannerades inför den grymma 9:ornas revy och självklart avslutningen. 9 år på Tranäng skulle snart vara till ända. Jag festade mer än normalt. Började umgås en hel del med Malin Nilsson. Var allmänt skoltrött och frånvarande. Fjortis var bara mitt förnamn. Det var posande framför webbkamera, Lunarstorm, X-cider, Fritidskort, impulsfester och de ständiga Svenljunga- och Boråsfesterna. Dessutom hade jag en helt crazy sommar framför mig.

image2708
Var jag 17, skulle fylla 18. Skulle snart lämna det tunga andraåret på gymnasiet. Jag var nästan exakt på dagen i Sthlm och tävlade i SM av Ung företagsamhet. Var en hektisk tid med mycket med företaget, uppsatser, nationella prov, prov m.m.

image2709
Hade jag precis börjat jobba på Jabo. Visste inte riktigt var jag befann mig i livet. Visste inte vad jag ville med mig själv och med min framtid. Letade lägenhet för fullt.

image2710
Bodde jag i Norge, Oslo. Arbetade på H&M och var allmänt stolt över mig själv för att jag brytit mig loss på egen hand. Lärde mig en hel del under tiden och lärde känna många underbara själar. Alex och Hanna bla.  

image2711
Jobbade jag 7:30 - 17:15. Var nere och införskaffade nya skor. Cyklade förbi mamma och pappa för att säga hej. Cyklade därefter till Limmared och hem igen. Handlade mat, laga mat och kolla på film. Sedan blev det kudden.

image2712
Fredag : D. Jobb, Cykeltur och middag hos päronen.

image2713
Bor jag i Halmstad. Jobbar och ser framemot att börja plugga till hösten. Jag är en mindre och en bättre människa och förtjänar mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback