Bekännelser från Väst.


Jag hatar adecco. 
När jag kom till Norge så ingick jag sammarbete med Adecco enbart för att få komma igång och arbeta så fort som möjligt. Jag hamnade på H&M vilket gjorde mig ûberlycklig. Jag trivs verkligen skitbra men tjänar så fucking dåligt för att befinna mig i Norge. Adecco är rena rama människoutnyttjana.

Så jag bestämde mig för att söka jobb på egen hand, då som lagerjobb via ett bemanningsföretag som heter Kelly Services. jag hamna inte på lager för dem tyckte kundtjänst var mer passande. Så visst jag blev glad för det var riktigt bra betalt och dessutom heltid. Sedan fick jag stanna kvar på adecco och jobba extra på H&M på helgerna. Så nu dem senaste två veckorna som var jobbade jag på Viasat kundtjänst på veckorna och H&M på helgerna. Vilket innebär att jag jobbat mer än heltid. MEN, jag kände nästan direkt att Viasat kunstjänst inte var något för Fröken Sanna Blomgren. Ständigt sura, griniga norrmän som ringer in och vill förstå varför deras skärm var svart. Dem ringde in för att dem trodde det satt någon form av expert på andra sidan luren som skulle hjälpa dem att förstå hur dem skulle gå tillväga. Det dem då inte visste var att jag är nog Sveriges och nu Norges mest otekniska människa.
Och det mest ironiska av allt var att de flesta som ringde in var mer kunnig än jag.

Så vad fick jag ut av det här? Jag sa upp mig och återgick till Adecco på Heltid. 
Så i måndags skickade dem mig till typ "eurosko" vilket var helt okej. Sedan tisdags H&M. Men igår satt jag hemma hela dagen och bara väntade på att dem skulle ringa. Det värsta är att man måste ställe klockan varje morgon på halv 8, åtta för att vara klar när dem ringer alltifrån 9 till 11. 
Men jag är sjukt trött på att bli runtskickad i hela Oslo som en liten vante och aldrig i förväg veta vart man ska vara eller hur dagen ska se. Att aldrig kunna plannera något.

Men nu har jag sökt ytterligare ett jobb på heltid. Ett jobb som ligger på Gardemoen flygplats och som är riktigt bra betalt. Och jag hoppas sjukt mycket på detta. Håller alla mina tummar tills dem blir blå!

Så nu har jag redovisat hur min situation ser ut. Det är tufft i början men så är det för alla så räknade inte med något annat. Annars så trivs jag jättebra i Oslo. Lägenhetsångesten har försvunnit och jag känner mig hemma. 
Bor med 6 st underbaringar och träffat sjukt många härliga själar där ute.

Snart så vankas det påsk med vilket jag ser framemot med stora förväntningar. Ska bli galet kul att träffa alla mina där hemma. Saknar min familj, Freja och alla mina underbaringar där hemma såklart. Kärt återseende om man säger så.

Well well, nu får det räcka för idag.

Kempestor klem !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback