Om du ändå förstod.



Åter en helg avverkad. Åter måndag. Åter regn en sommardag.
En helg av passerat. En ganska konstig helg på alla sätt och vis. Det positiva övervägde det negativa och jag är faktiskt nöjd. Fredagen började med jobb, såklart. Jag var som alltid sist på jobbet men lämnade först. Klar redan vid frukost, börjar bli en vana. Vid elva uttryckte jag mig ganska tydligt: "Jag känner att jag inte gör någon nytta" vilket resulterade i att jag fick smita hem. Klockan 2 drog jag och Sofie till Gällstad. David prackade på mig en massa jeans han tyckte jag skulle prova, men kräsen som jag är, blev det inga Jeans. Men(!) dock en tröja och två tunikor. Därefter tog jag och Sofie röda faran till Borås och mötte upp Malin för fortsatt jakt på lycka. Jag fann en bikini vilket kanske inte resulterade i ren lycka då jag inte kan förstå hur jag ska kunna visa mig i bikini, men det är ett senare problem? eller? Hem i alla fall. Laga mat, raste Neo och därefter blev det Tacos med Malin, Fredrik, Sofie och Frida. Och såklart S.O.S Sällskapsresan. Efter det trevliga sällskapets hemgång gick jag och Frida och kojsa. Sjukligt trött som jag alltid är somnade jag på stört och märkte inte det långa telefonsamtalet med Herr Gillberg. Nej då?! Medvetslös var det i alla fall.
Lördagsmorgon, lyckan infinner sig. Stressen och kampen med klockan existerar inte och man kan äta frukost mycket och länge. Annat än vardag, ingen frukost och ständig stress. Dock blev det ändå, mot min förmodan (Tidsoptimist = Sanna)  en intensiv morgon med dusch, packning och systemet sedan bar det av. En bilresa fylld med fortkörning, Kobojsarna och Balimuuuuusic. Väl nere i halmstad blev det panikköp av kläder, en kjol på Gina jag egentligen inte ville ha och heller inte använde. Lasta av packningen hos Malin och Josef, lite Thai och sedan stressa ut till Tylö för en galen, ja en helt cräääzi after beach. Dödligt kul hade vi och Sommaren visade verkligen sin bästa sida. Efter after beachen skulle Erik "bath in have", jotack. Efter barnet hade lekt av sig lite åkte vi tillbaka till stan för att kirra en någolunda outfit för kvällningen. Jag spåra en aning, som händer alldeles för ofta nowadays och var lagom laddad när mörkret började falla. Efter faktisk jävligt många om och men, begav vi oss till Herr Peter Boman på förfest, mycket trevlig då självklart Johanna förgyllde förfesten med sin närvaro. Som jag alltid säger, alldeles för sällan !
Som sagt, en mycket trevlig förfest, men underbara människor blev senare på kvällningen en taxiresa in till centrum och slutade Bulls/Moon/Bulls. Och konstigt nog fick vi Hällregn och dyngsur Sanna och en ännu mer dyngsur Rasmus och Dragan. Kvällen slutade inte hos Peter på efterfest som plannerat, så efter intagningen av synd gick vi hem och sov.
Söndagmorgon vaknar jag av livet utanför gatan, därefter samtal och inser att söndagsångesten är enorm. Upp för att bli människa är enda medicinen. Vi traskar till Hemköp, inhandlar frukost och åker ut till dem hungriga killarna och Sofie, väl ute på östra kunde man skratta och diskutera gårdagen, softa på solsängen och bara vara. Underbara människor som sagt. Eftermiddagen i Halmstad fick bli mat på Harrys sen begav vi oss hem, blev film med Jennie och Frida. Bra slut på helgen helt enkelt.

Tack Frida för att du är som jag och alltid förstår. Och såklart Johanna. Världens finaste människa man kan hitta. ♥





"Det spelar ingen roll hur mycket nåt skadar oss,
ibland gör det mer ont att släppa taget."

/ Grey's Anatomy.




 

(Bilder kommer.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback