Ge mig Norrland.



Det verkar vara någon slags bloggtorka ute i bloggträsket nu. Var och varannan skriver i sin blogg att "motivationen och kreaktiviteten lyser med sin frånvaro" eller att det är dags för någon form av "bloggpause". Mycket tror jag beror på det fina vädret som dragit in över vårat avlånga land. Skönt för alla dem glada semesterfirare ute i landet, synd för mig och många andra som sitter bänkande framför datorerna och ständigt uppdaterar bloggkollen för att se om någon har förmått sig att lägga in ett nytt och fräsch inlägg.

Helgen står snart för dörren, och hade jag fått bestämma hade jag packat in mig i en trång liten bil med mina allra bästa. Bilen skulle vart fylld till bristningsgränsen med packning, mycket vägamat sedan skulle vi tutat uppåt i landet. Norrland så att säga. Det skulle fått vara en roadtrip på en hel dag, hade inte gjort mig något. Mil efter mil hade avverkats med allsång av chris Brown With you och Jason Mraz tidlösa Im Your's, och när solen har gjort sitt för dagen skulle man sätta upp tält vid en liten sjö och begrunda solnedgången samtidigt som doften av grillmat hade spridits sig. Men nej, så verkar det inte bli. Och så kommer det heller inte bli. Istället ska helgen spenderas i nergågna Tranemo. Det kommer sovas bort halva helgen, regnet kommer uppenbara sig, rastlösheten påtaglig och när man fått halva lördagen att gå så är det dags att rota fram någon slags outfit och knäppa några blaskiga cider för att sedan avverka ytterligare och ganska blek kväll på Sigges. 

Till kvällningen väntas det en delikat sallad, fika eller vad som just tilltalar mig på Café Viskan med några av minabästa-skaran. Spädgrisen, Caarban och Pettson. Och jag vet att det kommer bli hur bra som helst. Här ska uppdateras på skvaller och massa skitprat. Livet!

Förövrigt ; Det slog mig precis att den här förövrigtfliken jag använder mig av längst ner i de flesta inläggen har fått hänga med sen man gjorde dagboksinlägg på Lunastorm. Och det var ju inte i förrgår precis. Haregud!

Bäst, Bäst, Bäst!


Snöggingar.


Ja, vad ska man säga?


Caarban och Spädgrisen.


Saknade Pettson.


Underbaring Skärgården.


Finns det hjärterum, finns det ...



Norrland. Underbara Norrland.


 


Kommentarer
Postat av: Robin Carlsson

Ser ut som ett hotellrum på Magdamar ;)

Postat av: Malin

FLYTTA MED UPP TILL NORRLAND!

2008-07-31 @ 23:25:30
URL: http://butsometimesimweakforyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback