Destination Oslo.

Hej alla vænner dær hemma !
Hoppas ni har det bra, før det har jag .
Anlænde i førrgår. Det førsta jag fick var fet ångest, hur i helvete ska jag bo i detta jævla råtthål.
Huset jag bor i ligger i nån jævla knarkarkvart med massa graffiti på och en och anna uteliggare utanfør grinden till vår innegård. Mitt rum såg ut som ett rum på Kumla och resten av lægenheten till ett rivningsobjekt. Apstøkigt och massa sopær øverallt. TV var tydligen stulen också. Men det ligger bara ett stenkast från Karl-JOhan så ska verkligen inte klaga.
Efter några timmar efter mitt anlændade droppade en efter en av mina "sambosar" in och det hela børja med att vi alla fick ett stædryck. Dammsuga, diska allt, verkligen allt(tom det rena) Skura och tvætta m.m. Tænde værmeljus øverallt och faktiskt nu ær det riktigt fint. Øverreagera nog nær jag kom dit av ren trøtthet och hunger. Mina "sambosar" ær 6 andra svenskar. Riktigt trevliga .

Helgen har jag førdrivit men upppackning och gjort fint på mitt rum. Kollat film, strosat på Karl Johan (Så mkt roliga affærer) och sett mig omkring i Oslo. Måste erkænna att jag kænner mig en aning vilsen. Men men, det ger sig med tiden.
Imorgon ska jag till Adecco på jobbmøte, dærefter ska jag ta tunnelbanan till Tøjen, dær skattekontoret ligger. SKa fixa mitt skattekort.

Hoppas allt ær bra dær hemma !

Førøvrigt ; Æntligen snø på marken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback