Wonderwall.


Youtube och jag. En bra kombination. Jag är verkligen en extrem allätare inom musikens underbara värld. Helt plöstligt får jag infallet att jag måste höra en speciell låt. En viss låt, kan vara alltifrån Eva Dahlgren till Slipknot. Youtube. Använder ordet för andra gången detta årtiondet. Fenomenalt.
Och visst, ni som följt min blogg kan inte ha ungått hur ofta jag är nostalgisk av mig. Hur ofta jag längtar bort och tillbaka i tiden. Kanske var det bättre förr, kanske inte. Men det finns inget , inte någonting som går upp mot att höra en låt som totalt spelades sönder för ett par år sedan, kanske på en tjaskig klubbstugefest, eller framför sin dator samtidigt som man febrilt klickade runt på Lunarstorm. En låt som suddats ut i minnet, men när dess ljuva toner når mig så trillar man tillbaka och man sitter återigen där framför datorn. 16 år. Msn blinkar sådär lagom irriterande nere i ögonvrån, Lunarstorm täcker dataskärmen och låten maxas i mina datahögtalare.

Idag har dagen förövrigt gått ganska fort. Haft mycket att uträtta. Egentligen inte. Men mycket för mig . Jobb och Kiropraktorn. Och finally har jag fått svar varför jag får en ihärdig och förbannat irriterande benhinneinflammation så fort jag tar på mig löparskorna och fyller mina lungor med frisk härlig luft ute på elljusspåret. Hoppas nu herr Karlsson har rätt. Tjejmilen kan jag dock glömma. Ingen träning på ett par veckor.  "Ja just det", sa jag. (Läs; Tänkte.) "Du ska kolla in mina extrakilon." Men bäst att lyda, för just nu rultar jag fram som en pingvin. Inte så rockigt.

Nej nu blir det sängdags. Har fått Mia Törnbloms nya bok "Så dumt". Den ska få göra mig sällskap till tröttheten visar sig.
Dessutom blir det tidigt upp imorgon. 06:00. Haregud. Men en del att uträtta på morgonkvisten då kvällen försvinner på besök i staden B. Långfika med Pettsson, som den gamla goda tiden. Nostalgihysteri!

Förövrigt ; Varför vill man alltid ha det man inte kan få?




Underbar låt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Älska den underbara låten. Jag blir helt tokig så fort dne kommer igång, det bara bubblar i kroppen. Tack för dina sötans ord och DU Sanna! Du skriver avslappnat, underhållande och bra på ett sätt som bara du kan. Alla dagar är min favorit Sanna-blogg-dag :)

Postat av: Erica

Nämen oj =) Så kul! Hur lever livet med dig Sanna?:)

2008-08-06 @ 14:29:47
URL: http://nosecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback