Fredagstankar i bloggformat.



Linn påpekade en gång att jag har en tendens att göra allting på samma gång och alltid när jag ska iväg någonstans. Och faktiskt så det skitmkt jättesant. Vi tar dagen som exempel. Jag har inte fått någonting vettigt gjort under veckans gång. Men idag, ska det jobbas, tränas, besöka vårdcentral, besök på systemet, kolla på lägenhet, packa, tvätta, luncha, brännas skivor, uppdatera min mp3(!), rensa bland mina tusentals flyttlådor, sola och kolla på innebandymatch. Och ganska säker på att jag glömde något där. Men faktum är att när jag vill någonting, när jag tycker något är roligt och intressant då ser jag till att hinna med allt detta. Ett späckat dagschema bigtime, men det funkar inte att visa sig bland folk likblek som om sommaren inte existerat eller komma upp till sthlm med en väska full med smutstvätt. 
"Jag ska bara.." har fått sig ett ansikte. Me!

Fredagar är i vanlig ordning lugnare än gatan. Så därför tog jag tillfället i akt att börja sätta mig in i MUF's blåa värld. Har läst och antecknat. Mycket intressant och givande. Och jovisst, en utbildning ska vara neutral i politisk synvinkel men hur djupare jag kom i moderaternas värld ju mer insåg jag att Service Management går åt det blåa hållet. Visst, jag läste bara ett halvår, ett kort och konsist halvår men ju mer jag läste så blev jag hela tiden påmind om föreläsningar på Campus Hbg. Vad föreläsarna sa och påpekade. Det är svårt att vara politisk neutral om det nu går. Och kanske är det inte så konstigt, moderaterna arbetar mest av alla partierna med att stärka rättigheterna och göra det enklare för kommande och befintliga företagare, egenföretagare.

Adios!


Kommentarer
Postat av: Erica

Ja :) nu har jag blivit helsingborgare :) Känns så skönt...bort från borås å allt! haft en bra helg?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback