Hösten'08.



Idag vakna jag av att regnet öste ner. Det gjorde mig glad och varm inombords. Konstigt kan tyckas. Men höstkänslorna uppenbarade sig. Jo visst gillar jag sommaren. Men när semestern är överstökad, när mina hjärnceller är förbrukade pga av alla dessa sena sommarnätterna längs kusten i väst och när man insett att solarium existerar så inser man att hösten är mer än välkommen. För hur underbart är det inte med mörka kvällar, värmeljus, filmmaraton eller tvspelstuneringar. Att pälsa på sig härliga vantar, halsduk och en ny fräsh höstjacka. Conversen kommer till mer än användning och det finns tusen anledningar till att stanna inne än att ränna runt på stan. Hur charmig är det inte att vandra i skogen i ett par treton och plocka delikata kantareller eller blåbär? Men hey, jag vet att jag har problem. 
Men höstkänslan infinner sig i alla fall. Det kan inte hjälpas. Så idag när jag stämplat ut här ska jag hem och ha mitt egna skärgårdsdoktorn-maraton. Det hör hösten till.
    Skärgården, världens bästa har lovat fixa till min blogg som för tillfället är helt skev. Måste dock tänka ut hur jag vill ha den. Det är inte bara att kasta ihop något. Nej det ska finnas en tanke bakom. Detta är ju trots allt som mitt egna rum.
Idag är det förövrigt Måndag och väldigt lugnt på jobbet. (Som alltid.) Facebook har fått se min bleka nuna ett antal gånger idag. Likaså bloggkoll.se. Uppdatera era bloggar mer! Msn har jag även runtat runt på. Alexandra och Skärgården har gjort min morgon. Två personer som jag träffar alldeles för lite. I princip aldrig och det är synd.

Förövrigt ; Ge mig en Imac, ett jobb i höst, en frisörutbildning, en ny tv och en ny klädgarerob. Amen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback