Benblått.



Carrie Bradshaw, Miranda Hobbes, Charlotte York och Samantha Jones. Fyra underbara dock olika personligheter blir till ett. Filmen var sagolik, ljuvlig och helt underbar. Och alla dessa kläder, enorm walk-in-closet och såklart Mr.Big. Många gånger, och om igen känner man igen sig. Ingen idé att förneka det. Alla jag känner och jag lovar er att alla ni känner av den kvinnliga sorten har en Mr.Big i sitt liv. En film som är värd att ses om och om igen. Känner jag mig rätt kommer detta bli en film jag kommer kunna se varje dag, flera gånger om och aldrig tröttna på. Precis som med serien.
     Igår blev det som sagt staden B. Från att bara vara jag och Petsson, blev vi till slut 4 stycken. Carban och Frida var även dem fikasugna. En torftig kycklingsallad på Tant Grön efter att jag hade gjort mitt namn på Viskan. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta men jag drog klart uppmärksamheten till mig. Nåväl. Efter mycket uppdateringar på Tant Grön bar det av på bio. Ett någorlunda impulsivt beslut. Fantastiska film.

Idag är det Torsdag. Imorgon Fredag. Vanligvis brukar jag vara uppspelt över helgens bravader. Det brukas ringas runt, sms:as och planneras inför veckoslutet men telefonen ger inte ifrån sig minsta lilla livstecknet. Tröttheten är påtaglig och festsugen är jag definivt inte. Kanske är det nu jag får sota för ett halvårs konstant festande. Just för stunden ser jag bara framemot att klockan slår 16, jag får gå hem och slänga mig på sängen framför gamla topmodelavsnitt.

Sthlm. En stad jag ofta nämner i min blogg. Sveriges vackraste stad. (Vilket jag säger om Helsingborg med, men ändå..) Snart är jag där. Med
Spädgrisen, Carban och en bekant till dem. Scandic Hasselbacken på Djurgården får bli vårat hem över helgen vecka 35. Tjejmilen står på schemat för vissa av oss. Dock inte mig. Mitt mål med året blir pannkaka och benen börjar gå i den blåa färgen. Hjälp! Så jag och Caarban får roa oss vid sida av, heja på och ha våran egna vätskekontroll. Ha! Kommer bli en alldeles förträfflig helg : D.

Snart är boken utläst. Så dumt av Mia Törnblom. Det bästa jag läst på länge. Finns inget stopp, kapitel efter kapitel avlöser varanndra och jag är som frälst av denna människa, fascinerad av den undre världen och vägen tillbaka till verkligheten. Mycket intressant. Bör läsas!


"Jag har ju alltid sett mig själv som en partytjej på Café Opera som snortar kokain med tusenlappar på lyxiga krogtoaletter eller på hemliga efterfester med andra riktigt coola människor. På något vis råkade jag ta en omväg förbi Sergelplattan, det var inte alls meningen att den skulle bli så långvarig och det var definivt inte meningen att det skulle sluta så här."


Underbara Kungliga Huvudstad.

Kommentarer
Postat av: Malin

STOCKHOLM Sanna. Kommer bli riktigt nice hajmat av de hela yeeey:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback