Anno.



Ärlighet är jag något jag värdesätter mycket starkt. En ren sanning utan förskönningar. Ibland kan det göra ont att höra sanningen. Det vet vi alla. Men det är alltid nyttigt att höra sanningen, alltid. Självinsikten faller på plats och man landar återigen med fötterna på jorden, hem från flykten, flykten från sanningen. Det finns inget som någonsin gjort mig så illa som oärligheten. En lögn jag tänker på dagligen och som alltid kommer följa med mig. Den har inte varit nyttig på något sätt. En ren sanning uppenbarade sig för mig idag,  just nu gör det ont men jag hoppas att jag kommer stanna på jorden. Föralltid.
Idag är det förövrigt en grå dag. En grått väder men även en grå tisdag som kommer gå omärkbart förbi ut i intet. Dagen kommer rulla på som alla andra dagar och om några månader, veckor, ja kanske tom dagar har vi redan förträngt denna dagen. Inte att den existera utan dagen kommer mest vara suddig och bara lagras i perefirin.

Denna tisdag i alla fall, en dag i resten av mitt liv. Den ska förbrukas och ja, många dagar har jag kastat iväg på skit. Så därför ska jag få någoting gjort. Kanske inhandling av nya träningskläder, kanske en löprunda i en blött och kall skog, kanske ett eller två avsnitt av skärgårdsdoktorn innan jag Sanna somnar alldeles för tidigt framför tv;n.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback