Fuck me, I'm famous.



Varje gång jag samlar upp min ork och klickar mig in här är min kreaktivitet till att skriva bortblåst. Ibland börjar jag skriva i alla fall och till slut finns det ingen hejd på bokstäverna, orden och meningarna efter varanndra. Mina fingrar går loss på tangentbordet och ytterligare ett meningslöst inlägg är författat. Idag är kreaktiviteten bortblåst. Likaså orken.
Idag är det förövrigt en ganska grå dag. Jag vaknade alldeles för sent imorse, därav att jag ser ut som hell idag. Regnet öser ner och jag har inte fått i mig en enda kalori idag. Dessutom är det alldeles för mörkt ute för att jag ska orka vara glad. Men hey, jag gillar regn, men det ska vara med motta. Och som om det inte vore nog så stannar webbradion var 4:e minut, varje eftermiddag likadant. Bluurp...

Någonting som irriterar mig något så fruktansvärt är människor som tror att dem är någon annan än vad dem egentligen är. Status och ytlighet. Pfhy, pyttsan! Okej, jag kan också vara ytlig men jag har fötterna på jorden. Jag vill inte vara någon annan, jag försöker (oftast) sträva till det bättre istället. Att ta lån efter lån för att vinna status med prylar, bil eller lägenhet säger sig själv vara idioti. Idioti att köpa sig till status och dessutom med lånade pengar. Försöka vara någon annan än vad man egentligen är. Ständigt försöka efterlikna samtidigt lider av någon slags hybris får mig att om inte explodera så nästintill av irritation. Självinsikt existerar inte i denna låtsasvärd. Du är genomskådad.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback