BIC/SWIFT


Äntligen. Jag är inte särskilt aktiv bloggare. Det går mer i perioder. Men just nu när bloggen har vart nerstängd alldeles för många dagar har jag haft ett stort behov av blogg. Därav ordet kukblogg som mina nära och kära kunde beskåda på min msn. Blogg unkar lite som terapi emellanåt. Jag funderade i ren förvirring och i dem mörkaste stunderna på att konventera till blogspot.com. Ha! Sinnesförvirring på hög nivå.
Nåja, nu sitter jag i Norge i alla fall. På "Torsten". Min jobbmotivation ligger nere i botten. Jag orkar i princip ingeting. Bara går och väntar på heltidsjobbet där hemma. Det ska bli riktigt skönt. Så när jag är hemma här på "torsten" kunde jag väl lika väl ta tag i problemet - min norska internetbank - . 
Lättare sagt än gjort. Jag vet inte hur många gånger jag har svurit åt skiten, därför bad jag nu Carin om hjälp. Vilket gick mycket bättre, MEN när jag väl loggas in efter alla password, säkerthetskoder, norska personernummer hit och dit står det att mitt sikkerhetskod är tastet fel och mitt sikkerskort är spärrat. Fuck .
Jag får ringa Nordeas kundtjänst, tar ungefär 10 min att fixa det och äntligen loggas jag in på min internetbank, varav jag får byta password igen. I alla fall. Överföring till Sverige är mycket komplicerat. Det ska finnas adress till mottageren, mitt norska telefonnummer och epost ska stå med. Det ska finnas adress till banken i Sverige, okej? Swedbank har i princip flera hundratalskontor, så adress? Sen ska den svenska bankens säkertskod finnas med, clearingkoder, vilken valuta jag vill föra över och konstigt nog vilken valuta mottagaren vill ha pengarna i?! 
Ok. Efter att kommit så långt klickar jag på överföra.. men nej. Du måste ha en BIC/SWIFT kod? Ok, ingen aning vad detta är för något. Ringer pappa i ren frustration men han är ett lika stort frågetecken som mig. Så jag klicka ner hela skiten och gav upp. 






Kommentarer
Postat av: Malin

hahaha, ett mycket detaljrikt inlägg om inte annat :) FY vilket krux. Man får ju lust att stanna i Sverige för alltid...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback