.. glöm ej vännen som skrev i hörnet.


Ett år har åter snart passerat.
Mycket har hänt men ändå är allt sig likt.
Och på något sätt går det inte undgå att vid den här tiden varje år blir man alldeles nostalgisk över året som gått.
Just detta året blir jag alldeles till mig av gamla minnen med vännerna. Och en aning blödig bör jag tillägga.
Privatfester, falskleg, fritidskort, impulsfester, svenljunga, borås, kullaberg och 16 år, kommer aldrig igen. 
Eller midsommar på skrea, fjortisfyllorna, hemmablandning av de alla möjliga sorterna man hittat i pappas barskåp. Aldrig mer. Är de bästa åren på väg att ta slut ? 
För vad har vi framför oss? 30 årsålder, barn, jobb , villa. Gudars jag vill inte fylla 25.
Förr var faktiskt inte allt så komplicerat som det är idag, ansvar var inte att tänka på och man levde i nuet. 

Men nu ser allting helt annorlunda. Mina gamla finns längre inte kvar i tryggheten (Tranemo).
Danni, nyligen flyttat ner till Sommarstaden, Frida i Ulricehamn, dock inom några dagar är hela världen hennes bostad, Malin "nisse" även hon från att vara Laholmare, till England och nu landat i Halmstad. Pettson, underbara du har fått med dig Fredrik till Borås. Kunde man inte ana för tre år sedan när vi kolla på Dirty Dancing nere i Båstad : ) . Johanna, (haft turen att få vara din vän sedan 14 år tillbaka, och fler kommer det att bli), även hon i Halmstad. Måhlin och Carolina , mina små vänner riktigt boråsare och slutligen Hanna. fortfarande hjärnan hos oss. Du skulle bara veta vad jag beundrar dig. Duktiga lilla vän ! 
För att inte glömma min rosenknopp Linnsan. Du och jag - Mia & Klara . Vad hade jag gjort utan dig här i lilla Tranemo. Snart finns inte du kvar här heller. Hur ska Tryggheten se ut sen ? Ingen av oss finns kvar.
Oj, jag skulle kunna göra vad som helst för att gå om gymnasiet.

 



När jag begav mig till Helsingborg efter studenten, kände jag att jag begav mig till något.
Men det har kommit till min insikt att jag nu beger mig från någonting. Med detta menar jag inte att jag inte vill åka. Detta känns rätt och jag har bestämt mig för att genomföra detta.

Låtar vi minns :
Hanna från Arlöv - Nationalteatern.
Pappa betalar - förstörda för livet.
Poison - Alice Cooper.
Ung & Vild - Barbados.
Varje gång jag ser dig - Lisa Nilsson.
Flickan och Kråkan - Mikael Wiehe.
Die Mauer - Ebba Grön.
Diamant tårar - Organism 12.
Tha båtten is nådd - Timbuktu.
Mr. Cool - Snook.
Wonderchild - Christian Walz.
Varje gång det regnar - Gyllene tider.
Du var mitt allt - Fonky Fresh ft. Söder.
Vivo per lei - Andrea Bocelli.
Sanna vänner - Carola.

Varje gång det regnar far jag tillbaks,

Varje gång ett sommar regn når mitt tak,

Varje gång det regnar är du vid min hand,

Varje gång det regnar kommer det fram.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback